1. série
Střetnutí na Farpointu
Kapitán Jean-Luc Picard se vydává na svou první misi jako velitel lodi Enterprise, která ho zavede na planetu Deneb IV, kde je vybudována základna Farpoint. Na tom není zas tak nic zvláštního, ovšem rasa, která obývá planetu je zaostalá a sama nemohla postavit velmi moderní základnu.
Kapitán Jean-Luc Picard se setkává se záhadným panem Q, který jej postaví před soud, aby se zodpovídal za zločiny lidstva. Aby zachránil sebe a lidstvo musí přijít na záhadu základny Farpoint.
...
Bez zábran
Enterprise se setkává s lodí Tsiolkovsky. Její posádka se však chová divně. Posádka Enterprise se od nich nakazí infekcí, jejímiž příznaky jsou stav opilosti a odstranění veškerých zábran. ...
Zákon cti
Enterprise přilétá k planetě Ligon II, aby vyjednala dodávku vzácného léku, který se nachází pouze na této planetě. Poručík Tasha Yarová je unesena Ligoňany a musí bojovat o svůj život a zároveň získat lék. ...
Nejzazší výspa
Enterprise pronásleduje loď Ferengů. Obě lodě se dostanou na orbitu zvláštní planety, která oběma lodím odčerpává energii. Aby se zachránili musí kapitán Jean-Luc Picard spolupracovat se zrádnými Ferengy. ...
Kam se dosud nikdo nevydal
Na loď Enterprise přichází expert na pohonné systémy, který dokáže zvýšit výkon motorů. Při jedné zkoušce dojde k chybě a Enterprise se ocitá miliardy světelných let od planety Země tam, kam se doposud nikdo nevydal. ...
Osamělý mezi námi
Při převozu dvou zástupců znepřátelených druhů - Selayů a Anticanců na neutrální planetu Parliament, kde se má konat konference o přijetí obou druhů do Federace, ovládne neznámá bytost z mlhoviny postupně několik členů posádky, když se snaží odejít z Enterprise. Nakonec loď opustí v těle kapitána Picarda. Když zjistí, že její a lidská mysl nejsou kompatibilní, opustí Picardovo tělo a umožní mu vrátit se zpět. ...
Spravedlnost
Kapitán Picard je postaven před dilema. Wesley Crusher byl za porušení zákona na planetě Rubicon III odsouzen k trestu smrti. Má dodržet základní směrnici Federace a nevměšovat se do záležitostí planety anebo se má pokusit Wesleyho zachránit? ...
Bitva
Ferengiové objevili dávno ztracenou loď Federace - U.S.S. Stargazer, na které v minulosti sloužil v pozici kapitána i Picard. Ferengiové navenek přátelsky vrací starou loď Federaci, ale doopravdy připravují plán, jak vyvolat bitvu, jejímž terčem se má stát Enterprise. Ferengijský kapitán DaiMon Bok se chce Picardovi pomstít za smrt svého syna a mučí ho přístrojem, který je schopen ovládat myšlenky. ...
Hra na schovávanou
Na palubu Enterprise se nezván vrací "Q", aby přesvědčil Rikera o možnosti stát se příslušníkem Continua a získat neomezenou sílu. ...
Oáza
Enterprise směřuje na planetu Heaven. Na palubu dorazí matka lodní poradkyně Deanny Troi - Lwaxana, aby jí připravila na svatební obřad, o kterém bylo rozhodnuto ještě v Deannině dětství. ...
Poslední sbohem
Kapitán Picard, lékařka Beverly Crusherová a Dat se vydávají do simulátoru zahrát si kapitánův oblíbený program s detektivem Dixonem Hillem. V simulátoru však nastane nečekaná porucha a všichni tři zůstávají uvězněni v ději simulátoru v roce 1940. ...
Bratři
Enterprise objeví na domovské Datově planetě dalšího androida. Je to verze androida, která vznikla před Datem, ale byla nepovedená. Technici Datova bratra Loriho aktivují. Ten však není tak přátelský jako posádka lodi a chystá se zničit Enterprise. ...
Trosečníci
Enterprise je vyslána na planetu Angel One, aby zachránila členy ztroskotané lidské posádky. Na planetu jsou vysazeni Riker, Deanna Troi, Dat a Tasha Yarová. Setkávají se tu se společností, které dominují a vládnou ženy.
Mezitím se na palubě Enterprise rozšíří záhadná respirační nemoc. ...
Heslo
Enterprise se zastaví na základně 74 kvůli vylepšení počítačů a také opravě poškozených simulátorů. Vylepšení provedou Bynarové, druh, který žije ve dvojicích, dorozumívá se binárně a nedokáže žít bez počítačů. Celá posádka má volno a tak se většina vydává na základnu. Na lodi zůstává pouze Wesley Crusher. Dat se věnuje malovaní a Riker si zajde do nového simulátoru. Nakáže si jazzový klub z roku 1958 v New Orleans a zaujme ho holografická žena Minuet, která se chová jako skutečná a ...
Honba za mládím
Na palubě Enterprise cestuje admirál Jameson, jako vyjednavač Federace na planetu Mordan IV, kde jsou úředníci Federace drženi jako rukojmí. V průběhu cesty však admirál začne překvapivě mládnout. ...
Až se ucho utrhne
Mýtická planeta Aldea, po níž kapitán Picard pátral, se ukáže reálnější, než se kdo odvažoval doufat. Její obyvatelé jsou navíc mírumilovní. Mají však problém, jsou neplodní. Z paluby Enterprise začnou záhadně mizet děti. Mají dopomoci k obnovení vyspělé, legendární rasy Aldeanů. ...
Rodná hrouda
Na planetě Valera III provádí skupinka techniků terraformaci. Jeden z členů terraformačního týmu je zabit. Enterprise provádí vyšetřování. Původně vypadající nehoda, však byla nejspíše vraždou. Geordi La Forge a Data objeví mikroskopickou formu života, která považovala členy týmu za vetřelce. Bytost vyhlašuje válku i Enterprise. ...
Plnoletost
Kapitán Jean-Luc Picard musí z podnětu nadporučíka Dextera Remmicka prokázat, že je schopných velitelem lodi Enterprise a podstoupit test loajality. Wesley Crusher skládá přijímací zkoušky na Hvězdnou akademii. ...
Klingonské srdce
Loď Enterprise nalezne nedaleko Neutrální zóny tři Klingonské trosečníky a přijme je na palubu lodi. Ti se však za záchranu odvděčí tím, že se zmocní lodi. Poručík Worf se bude muset rozhodnout mezi loajalitou ke svým lidem nebo k posádce. ...
Arzenál svobody
Enterprise pátrá po zmizelé federační lodi USS Drake na planetě Minos. Výsadek je napaden automatickým zbraňovým systémem, který zahájí palbu i na loď na orbitě. Výsadek i loď se stávají rukojmími sofistikovaného zbraňového systému, který je stále plně funkční a likviduje vše živé. ...
Symbióza
Enterprise se pohybuje v hvězdném systému Delos a zkoumá jeho hvězdu, která má silné výkyvy magnetického pole. Náhle obdrží nouzový signál z jiné lodi. Na palubu Enterprise jsou přeneseni členové posádky, včetně záhadného nákladu, který je důležitější než životy zachráněné posádky. Kapitán Picard postupně zjišťuje, že se jedná o rasu lidí, kteří jsou závislí na droze. Ta je obsahem tajného nákladu. Droga však pochází z planety jejich nepřátel. Picard musí tedy zprostředkovat mírová jednání. ...
Slupka všeho zla
Při zpáteční cestě z konference na Enterprise havaruje raketoplán s Deannou Troi na planetě Vagra II. Výsadek na planetě objeví mimozemskou entitu jejíž podstatou jsou všechny zlé vlastnosti její rasy. Při boji s tímto netvorem je zabita poručice Yarová. ...
Setkání v Paříži
Posádka Enterprise míří na dovolenou. Zachytí však nouzové volání z planety Vandor IV od Dr. Paula Manheima, vědce, který experimentoval s teoriemi nelineárnosti času. Volání vyslala jeho manželka a jak se později ukáže i bývala milenka kapitána Picarda. Jeden vědcův experiment se vymknul kontrole, kromě vědce a jeho manželky všichni zemřeli. Pokud se experiment nepodaří zastavit, následky mohou ohrozit i samotnou existenci vesmíru. ...
Spiknutí
Kapitán Picard společně s důstojníkem Williamem T. Rikerem narazí na spiknutí ve velení Hvězdné flotily.
Picard obdrží tajnou zprávu a poté Enterprise zamíří na planetu Dytalix B. Zde se setká se svým přítelem kapitánem Keelem a dalšími třemi kapitány. Schůzka je tajná. Horatio upozorní Picarda na své podezření ohledně podivných příkazů přicházejících z Hvězdné flotily s tím, aby si kryl záda.
Později při cestě k planetě Pacifica nalezne Enterpise zbytky jiné lodi. Jak se ukáže byla to loď kapitána Keela. Nikdo ...
Neutrální zóna
Enterprise zachytí neznámé plavidlo z 20. století. Na jeho palubě objeví tři kryogenicky zmražené Američany.
Mezitím obdrží kapitán Picard zprávu, že na hranicích s Neutrální zónou byly napadeny dvě základny. Dr. Beverly Crusherová přivede zpět k životu tři trosečníky, které dostane na starosti důstojník Riker. Je to pro Američany šok, probudit se o několik set let v budoucnosti.
Hlavní problém čeká posádku Enterprise poblíž Neutrální zóny. Zrádní Romulané, kteří už o sobě nedali velmi dlouho vědět, se opět chystají k útoku. ...